tisdag 12 juni 2012

"Mental Midgetry"



Nästa dröm jag hade var en tavla. En collagetavla med en tonårskille i sjuttiotalskläder. Collaget var rätt så likt omslaget till Sister med Sonic Youth, med lite blandade motiv, åtskilda. Det enda motivet jag minns var en karta över England. Och i mitten ett foto av en hemmabyggd modell föreställande en enorm röd staty av Zeus. Framför den stod ett pyttelitet hansahus med texten HENRY V.


Nu i mitt infall tänkte jag mig att det passar rätt så bra med en bild av James Egbert, den förste tonårskille som tog livet av sig för att hans drakar och demoner-karaktär dog. Det känns lite som att jag är lite väl mycket i Mike Kelley-läge just nu. Mycket Sonic Youth med. Min stora mentala ingång i detta känns ju som om jag vill komma nära tonårsledsenheten av Kelleys Dirty-omslag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar