söndag 1 juli 2012

Lina + Killma



Hej bloggy. Jag tror min fas av att sitta still som ett mähä och inte palla med min omvärld börjar nå sitt slut. För att fira sprang jag och Lina till stranden. Hon hade precis skrivit klart sin bok, så jag tänkte sola mig lite i hennes stolta uträttande. Det funkade, jag blev pepp. Plus, badade. Alltid soft att bada. Sen kollade vi på en liten gondol full med folk som moffade mat, och lystnade på en trubadurman spela öppna landskap. 


Sen i full tröttma sprang jag till debaser. Jag hatar debaser. För att fördriva tiden klädde jag ut mig till lokalbefolkningen. Det funkade, och jag smälte in trots att jag inte hade flanellskjorta, vilket är det vanligaste herrplagget. Den lokala seden är att samla sig i stora herrklumpar, sk. brodeos, och beställa asadyra drinkar som tar en timme att göra var, vilket gör att jag aldrig får min stöl. De finns överallt och är det närmaste malmö kommer till mänsliga duvor. De är taniga små saker, och har små jeans eller flanellskjortor, ibland skojiga mustascher. Håller ibland på med någonting nästankulturigt, typ spelar gitarr i ett killband, men oftast inte. De heter alltid Erik, eller Jens, eller Martin. Och mitt hat för dem kommer en dag att släcka solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar